czwartek, 24 maja 2012

Kilka zapowiedzi wydawniczych;)


Wczoraj sobie przeglądałam kilka zapowiedzi w różnych wydawnictwach;) Nie powiem, kilka propozycji przypadło mi do gustu i z pewnością je zakupię;) Mój stosik przedstawiony wcześniej powoli się kurczy, a mi brakuje nowych książek – więc z chęcią zajrzałam do zapowiedzi a z jeszcze większą przyjemnością je zakupię;)
Przedstawię Wam kilka propozycji, które sobie upatrzyłam - na razie z dwóch wydawnictw;)

Wydawnictwo ZNAK:

David Ebershoff - Dziewczyna z portretu”


Zaczęło się od pytania, zwykłej prośby o przysługę skierowaną do męża: czy mógłby wsunąć pończochy, założyć parę damskich butów i pozować jej przez chwilę, aby mogła skończyć portret? Oczywiście, odpowiedział. Cokolwiek zechcesz. W tym momencie przebudziła się w nim Lili.

Dziewczyna z portretu to liryczna, subtelna, wręcz intymna historia duńskiej malarki Grety Wegener, która pomogła swemu mężowi Einarowi Wegenerowi zrealizować jego najgłębsze pragnienie - przeprowadzić pierwszą na świecie operację zmiany płci. Powieść opowiada o niezwykłej miłości, której siła przerasta wyobrażalne granice kochania i wydaje się niemożliwa - gdyby nie to, że zdarzyła się naprawdę.

Książka bodajże ma nawet adaptację filmową z oscarową Nicole Kidman – nie wiedziałam, więc tym bardziej z chęcią przeczytam jak i obejrzę;)

W sprzedaży od 11.06.2012 .



Joanna Szczęsna, Anna Bikont - „ Pamiątkowe rupiecie. Biografia Wisławy Szymbroskiej”

Pierwsza pełna biografia Wisławy Szymborskiej

Wisława Szymborska nie była zachwycona, kiedy dowiedziała się, że Anna Bikont i Joanna Szczęsna piszą o niej książkę. Unikała opowieści o swoim życiu prywatnym, uważając zwierzenia osobiste za coś niestosownego. Autorkom udało się jednak namówić ją na spotkanie, które przerodziło się w niezwykle osobistą podróż, odkrywającą nawet przed
nią samą wiele zaskakujących faktów i historii rodzinnych. W cyklu rozmów Poetka
w niepowtarzalny i zabawny sposób komentowała etapy swego życia i meandry twórczości.
Jej opowieść uzupełniają tutaj wspomnienia przyjaciół oraz subtelne interpretacje wierszy
i felietonów Szymborskiej.

Pamiątkowe rupiecie są pierwszą pełną biografią Noblistki, gruntownie uzupełnioną w stosunku do wydania, które ukazało się po Nagrodzie Nobla. Autorki dopisały historię burzliwych i bujnych ostatnich piętnastu lat życia Poetki. Dotarły do wielu nieznanych dotąd szczegółów z jej życia, wzbogaciły niepublikowanymi nigdzie fotografiami. Portret niezwykłej bohaterki tej opowieści nabrał powagi i głębi, nie tracąc przy tym swej lekkości.

Śmierć Poetki zamknęła jakiś rozdział w historii polskiej literatury. Czytając tę fascynującą biografię, pełną anegdot i wierszy, opisów podróży i przyjaźni, możemy posmakować klimatu Epoki Szymborskiej.

Od zawsze uwielbiałam twórczość Pani Szymborskiej, a przyznam się że nie przapadam za taką literaturą, jednak Szymborska to Szymborska – jak raz wejdzie w serce to ciężko się jej pozbyć.
Dlatego też ta pozycja będzie obowiązkowa u mnie.
W przedsprzedaży już od dziś do 3 czerwca;)

Karen Doornebos - „Dama w opałach”

Marzenia potrafią się spełniać najmniej oczekiwany sposób.
Często myślimy, że gdybyśmy urodzili się gdzie indziej, albo w innym czasie, bylibyśmy bardziej szczęśliwi. Wtedy moglibyśmy naprawdę rozwinąć skrzydła, pokazać na co nas stać!
Na przykład taka Chloe Parker. Zawsze uważała, że urodziła się o dwa wieki za późno. Powinna być damą, jedną z tych, o których pisała Jane Austen, nosić piękne muślinowe sukienki, zalotnie spoglądać zza wachlarza i dumnie odrzucać awanse dżentelmenów, w oczekiwaniu na prawdziwą miłość. Tymczasem miała całkiem współczesne problemy, niezapłacone rachunki i byłego męża, który porozumiewał się z nią jedynie za pomocą smsów i e-maili.
Ale czy współczesna kobieta na pewno umiałaby przetrwać w świecie Rozważnej i romantycznej? Dama w opałach to zadziorna i pełna angielskiego humoru opowieść o dziewczynie, która na własnej skórze przekonała się, że nie wszystkie marzenia powinny się spełniać, a przysłowie: „wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma” niesie w sobie wiele prawdy.

W sprzedaży od 30.05.2012 roku jednak w empiku jest już przedsprzedaż;)


Wydawnictwo OTWARTE:

Bogna Ziembicka - „Wiosna w Różanach”

To opowieść o trzech niezwykłych kobietach, których historie los splótł z sobą.
O tym, że choć nie co dzień świeci słońce, to jednak każda noc jest jego zapowiedzią, a po miłości nieszczęśliwej może przyjść szczęśliwa.
O radości płynącej z lektury starych pamiętników.
O sile kobiecej przyjaźni, która pozwala przetrwać najtrudniejsze chwile.
O radości z pieczenia porzeczkowego ciasta, bo zwykłe rzeczy robione z uczuciem przestają być zwyczajne.
I o miłości, bo przecież nie da się bez niej żyć.

W sprzedaży od 9.07.2012.




To tylko kilka propozycji, na których mi jak na razie najbardziej zależy;)
Kilka dni temu zakupiłam sobie książkę pt „Wdówki futbolowe” autorstwa Karoliny Macios. Jestem w trakcie jej czytania – nawet muszę przyznać że jest fajna, taka inna od wszystkich;) Akurat książka ta idealnie wpisuje się w szaleństwo nadchodzących meczy na EURO;) A raczej szaleństwo mężczyzn dotyczących meczy;)
Czy widzicie jakąś książkę dla Was? Czy przeczytalibyście jakąś?

6 komentarzy:

  1. Najbardziej nie mogę się doczekać "Wiosny w Różanach"... pierwsza część bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak u mnie;) hehe;) zawsze tak mam że jak zacznę już coś czytać i ma to kolejne części to musze je mieć;)

      Usuń
  2. "Dziewczyna z portretu" oraz "Dama w opałach"
    po te dwie bym sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "dama w opałach" to najchętniej bym przeczytała :) i "dziewczyna z portretu" to może być coś ciekawego! żona pomaga mężowi stać się kobietą...! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Niestety już nie, mieszkałam tam 18 lat - wychowałam się tam, edukowałam się tam, ale wróciłam jednak do Polski;) Choć bardzo często jeżdzę do Aten do rodziców, którzy zostali tam;)

      Usuń

Jeśli już tu jesteś i zamierzasz zostawić komentarz, to napisz coś więcej niż tylko: "Chcę" , " przeczytam". Szanujmy się i skoro ja poświęcam czas by napisać więcej niż jedno słowo, również i Ty możesz zbudować jedno pełne zdanie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...