piątek, 13 stycznia 2012

Gdzie te chłopy?!

Choć w encyklopedii nie ma terminu mężczyzna, to żadna z nas ( ani żaden) nie ma wątpliwośći iż żyjecie wśród nas. Ale drodzy Panowie, nie czujcie się zignorowani! W tejże publikacji jest również i coś o Was, a mianowicie: Chłopy wioska rybacka nad Morzem Bałtyckim, kąpielisko morskie... no cóż...
Gdyby poddać się teraz głębszej refleksji to może powinniśmy śpiewać: Gdzie te CHŁOPY prawdziwe takie orły, sokoły, herosi... Ciekawi mnie, czy profesorowie i poloniści zaliczyliby tę piosenkę do utworów o tematycze porzyrodniczo geograficznej? A mówiąc poważnie Drodzy Panowie, to wspomniany tekst piosenki jest bardzo edukacyjny. W świecie równouprawnienia i kobiet bossów, faceci przechodzą metamorfozę. Z orłów stają się wróbelkami, sokoły ubierają się w czarne wronie piórka. A więc Wy, nasi Drodzy Chłopcy, dl Was należy przyszłość, tylko od Was zależy czy może już jutro chórek dziewczyn z uwielbieniem zaśpiewa : Idą mężczyźni & prawdziwi tacy... orły, sokoły, herosi
Będę szczera i przyznam się do porażki. Uwieżcie to nie takie łatwe. Tekst ten powstawał częsciami.Po napisaniu pierwszej, podczas rozmowy z pewnym chłopakiem zadałam mu pytanie
Wiesz że w Encyklopedii nie ma terminu mężczyzna?
Dumna ze swojego, jakże podchwytliwego a zarazem sprytnego... zaraz, zaraz oczywiście niweinnego jak przystało na skromną i grzeczną dziewczynkę pytania, czekałam z uśmiechem na twarzy na odpowiedź, a właściwie na jej brak. W jednej chwili uśmiech zmieniłam na bezczelne wywalenie języka! Moje Drogie Panie! Wiecie co ten osobnik płci męskiej mi odpowiedział? Pomijając już fakt że pytaniem na pytanie się nie odpowiada, rzekł mi tak:
A słowo mąż jest?
Ha! Niewdzięczny! A ja, biedna, krucha i delikatna przedstawicielka płci pięknej po prostu zaniemówiłam! Przyznaję Panowie 1-0 dla Was. Gdybym była zagorzałą feministką, zarzuciłabym Wam wróbelki sprowadzanie kobiety do roli kury domowej. Ale ja tak łatwo się nie poddaję i jak tylko wróciłam do do mu sięgnęłam po wyżej wymienioną encyklopedię i szukam...
Ale i tu... niestety, po raz kolejny, Drodzy Moi Panowie zostaliście zignorowani, co z ogromną przykrośćią stwierdzam. W tej skarbnicy wiedzy owszem, jest nawet słowo mątwa, a męża ani śladu. Ale Panowie, nie płaczcie, bo w końcu trzeba być twardym jak żelki z biedronki
Moi drodzy, nie ograniczajmy się tylko do jednej publikacji, zajrzyjmy do słownika wyrazów bliskoznacznych.... męczyć... męczyć się..., mętny... ooo! Jest! Hura!
Mężczyzna - chłop, mąż, chłopak, kawaler, wyrostek, niedorostek, młokos, gołowąs z mlekiem pod nosem, młodzik z pretensjami do dorosłości, stary koń itp., itd.
Nareszcie Panowie ktoś o Was pomyślał. Myślę że powinnam tu zacytować fragment wstępu tejże publikacji, a mianowicie punktu pierwszego mówiącego o celach słownika, a więc autor pisze że słownik ten powstał aby (...) znaleźć najtrafniejsze określenie, najodpowiedniejszy zwrot
Znowu ogrania mnie refleksja, wyobraźmy sobie taką sytuację: ulicą idzie śliczna dziewczyna, przechodzi obok ławki zajętej przez dwóch, nieco mniej urodziwych chłopców przepraszam młokosów. Jeden z nich mówi do drugiego:
Zobacz jaka niezła *** [ tu dalszą część pominęłam każdy wie o co chodzi]
Nie można tu zapomnieć o braku kultury czy niedoborze szarych komórek, ale również co jest ważne, nieumiejętności wyrażania swoich uczuć. A gdyby zdarzyła się sytuacja odwrotna, mianowicie: ładny chłopak mija dwie śliczne dziewczyny. Teraz musimy rozpatrzeć dwie możliwości:
Pierwsza:
Chłopak o którym mówimy, jest starsy od ślicznych dziewczynek o kilka lat, przypuśćmy one mają 17 a on 21. W tym wypadku posługując się słownikiem wyrazów blizkoznacznych, dziewczyny powiedziałyby :
Patrz... fajny stary koń z niego...
Możliwość druga:
Przedstawiciel płci męskiej, wyżej wymieniony jest o rok starszy od ślicznych dziewczyn lub jest w ich wieku. A oto wypowiedź dziewczyn, które czytały wyżej wymienioną publikację:
O,patrz, jakiś kawaler się tu przywlekł
Na co druga by powiedziała:
Nie jest taki zły ten gołowąs.
Morał płyniee z tego taki, że wiedza nie wszystkim wychodzi na dobre. Do jakże ciekawych wniosków można dojść, dyskutując o Was tak o Was Panowie.
Od jakiegoś czasu mam kusi mnie, żeby sprawdzić w encyklopedii słowo kobieta i żona. Owsze, Drogie Panie jest to krok ryzykowny. Ale wszyscy wiedzą, że kobieta jest istotą rozumną i inteligentną, odważną, więc Drogie Panie dajmy temu spokój! Każdy wie, że nikt nie ośmieliby się pominąć tak ważnych dla ludzkości słów. Panowie dziwi mnie jesdnak fakt, ze encyklopedia została stworzona w większości przez mężczyzn, a tu taki brak solidarnośći... ale cóż! Nieodgadnione są umysły mężczyzn.
Kochane gołowąsy, stare konie i młokosy, My Kobiety o Was nie zapomnimy, bo co nam z naszej kobiecości bez Was, jak to mówiła najstarsza ze starowinek w filmnie pt Seksmisja.
Kochani Panowie, nie wpadajcie w depresję, że tak brutalnie Was potraktowano, zignorowano i pominięto... My Kobiety mamy na to wytłumaczenie...
Otóż publikacja ta jest wydaniem dziewiątym z roku 1987. Może mężczyźni jeszcze wtedy nie istnieli??


P.S
Owy artykuł jest mą własnością i to za niego otrzymałam nagrodę;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już tu jesteś i zamierzasz zostawić komentarz, to napisz coś więcej niż tylko: "Chcę" , " przeczytam". Szanujmy się i skoro ja poświęcam czas by napisać więcej niż jedno słowo, również i Ty możesz zbudować jedno pełne zdanie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...